News

03

Jak wypromować sklep internetowy?

10/06/2015

Internet to potencjalnie największe źródło klientów dla każdego biznesu. Jednak dziś nie wystarczy mieć jedynie strony www czy sklepu w sieci, by automatycznie docierać do klientów. Niezależnie od tego czy prowadzisz stronę firmową czy sklep internetowy musisz pamiętać, że tylko odpowiednia promocja zapewni Ci konwersję w postaci nowych klientów i zwiększonej sprzedaży. Jak się za to zabrać?

Ze względu na ogromną konkurencję w sieci, reklama sklepu internetowego może być niestety kosztowna, zwłaszcza jeśli nasz sklep nie jest niszowy i dotyczy branży niezwykle popularnej. Warto pamiętać, że nie należy chwytać się reklamy "na chybił trafił" – tzn. dziś zareklamuję się w gazecie, a jutro przez sms. By różnego typu formy reklamy były skuteczne musimy zacząć od określenia budżetu, który chcemy wydać na promocję oraz od przygotowania strategii promocyjnej, która pomoże nam podzielić i zracjonalizować wydatki. Dobrze jest już na początku poznać różne formy reklamy, które wspomogą promocję naszego biznesu. Co może być skuteczne w przypadku sklepu internetowego?

Przede wszystkim szeroko pojęta reklama internetowa. Z pewnością konieczne będzie spopularyzowanie Twojego wizerunku i marki w sieci. Dlatego postaw na różnego typu kampanie display, czyli kampanie graficzne. Billboard, double billboard, pop-up, scroller, toplayer – to tylko niektóre z form reklamy graficznej. Specjalistyczne firmy zajmujące się reklamą graficzną nie tylko stworzą reklamę, która będzie odpowiadała profilowi Twojego sklepu, ale także zajmą się jej publikacją (np. na własnych stronach czy stronach zorganizowanych w sieci partnerskiej). Przydatne okazać się mogą także tzw. formaty Rich Media oraz video – i tym również zajmą się w Twoim imieniu agencje marketingowe.

Co jeszcze możesz zrobić? Wykorzystaj linki sponsorowane. Zapewne nie raz widziałeś reklamę AdWords w sieci. Jest to reklama skorelowana z wyszukiwarką Google. Wyświetla się ona ponad tzw. wynikami organicznymi, tudzież pod nimi lub z prawej strony. Zaawansowane narzędzia, które oddaje do dyspozycji Google umożliwiają tworzenie reklam tekstowych oraz graficznych. Reklamy te wyświetlane są w samej wyszukiwarce oraz u tzw. partnerów wyszukiwania Google.

Jeśli już jesteśmy w temacie wyszukiwarki to nie wolno zapomnieć również o pozycjonowaniu sklepu. Pozycjonowanie jest procesem, dzięki któremu Twoja strona będzie wyświetlała się w organicznych wynikach wyszukiwania dla danej frazy wyżej niż strona konkurencji. Jeszcze kilka lat temu pozycjonowanie polegało jedynie na pozyskiwaniu linków do strony promowanej. Dziś algorytmy wyszukiwarek są bardziej skomplikowane, a co za tym idzie samo pozycjonowanie również. Elementem pozycjonowania będzie także optymalizacja witryny pod kątem SEO. Chodzi tu o taką modyfikacje pewnych elementów na stronie (np. metatagów) by były one jasne zarówno dla odbiorcy jak i robotów wyszukiwarek, które co jakiś czas odwiedzają stronę.

Ważnym elementem współczesnej promocji strony pozostaje również szeroko pojęty content marketing. W ramach kontent marketingu, czyli marketingu treści, odnaleźć możemy m.in. marketing wirusowy, social media czy marketing szeptany. Każdy z elementów content marketingu opiera się na dostarczaniu klientom wartościowych treści, które wyzwolą w nich jakąś reakcję. Marketing wirusowy pozwoli np. na popularyzację wizerunku, marketing szeptany na zbudowanie efektu przywiązania i zaufania do marki, a social media na nawiązanie bliskiej relacji z klientem.

Na jaką jeszcze formę reklamy warto postawić? Będą to także katalogi branżowe, katalogi firm, agregatory branżowe tzw. pasaże handlowe, porównywarki cenowe i serwisy aukcyjne.

Jak widać sposobów na promocję jest dużo. Jedne wymagają sporych nakładów finansowych, inne mniejszych. Niezależnie od tego, na co się zdecydujemy, warto pamiętać o dywersyfikacji źródeł reklamy. Jeśli jeden sposób promocji zawiedzie, być może inny będzie strzałem w dziesiątkę.

 

Klienci