News

05

Jak reklamować firmę?

11/05/2015

Nowo powstała firma rzadko kiedy może liczyć na samym początku na tłumy klientów. Zazwyczaj wygląda to tak, że pierwsze miesiące własnej działalności przynoszą straty. Większość osób otwierających firmy, jest mocno przekonanych o innowacyjności własnego pomysłu na biznes. Oczekują, że taka firma musi od początku być dochodowa, a klienci będą do niej przysłowiowo "walili drzwiami i oknami". Jest to błąd, gdyż mało kiedy tak się dzieje, a 95% firm potrzebuje – zwłaszcza na początku – dobrych kampanii reklamowych, które rozpropagują markę i zachęcą klientów do zakupów.

Jeszcze kilka lat temu możliwości reklamy były stosunkowo ograniczone. W zasadzie można się było skupić na dość drogich spotach reklamowych w radio i telewizji lub na trochę tańszej reklamie w postaci ogłoszeń, wizytówek czy ulotek. Dziś miejscem, w którym można pozyskać największe grono odbiorców stał się zdecydowanie internet i to właśnie tam należy skoncentrować swoje działania reklamowe.

Internet daje praktycznie nieograniczone możliwości reklamowe. Postawą tworzenia swojego wizerunku w sieci będzie z pewnością dobra strona internetowa. Niezależnie w jakiej branży działa nasza firma, strona www jest podstawą. Dobrze skonstruowana strona www przyciąga klientów i udostępnia im wszelkie informacje, które mą ich zainteresować – dane teleadresowe, referencje, galerie zdjęć z realizacji itp. Im więcej unikalnego i dobrego jakościowo contentu, tym lepiej. Mając stronę www możemy zainwestować w pozycjonowanie takiej strony. Obecnie pozycjonowanie to jedna z najchętniej wykorzystywanych form promocji w sieci. Dzięki odpowiedniej optymalizacji strony i pozyskaniu dla niej tzw. zaplecza mamy szansę na to, by nasza strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy. Prowadzisz np. kwiaciarnię w Warszawie? Zleć więc pozycjonowania na frazy „bukiety Warszawa” czy „kwiaty Warszawa”. Szybko okaże się, że wysoka pozycja Twojej strony przyciąga mnóstwo klientów.

Posiadanie strony www umożliwia również prowadzenie kampanii PPC np. w największej i najczęściej odwiedzanej przez użytkowników wyszukiwarce, czyli Google. Reklama PPC w Google to tzw. reklama AdWords.

Wykupując miejsce reklamowe masz szansę zaprezentować się w wyszukiwarce. Dzięki odpowiednim mechanizmom Twoja reklama będzie wyświetlana tylko tym użytkownikom, którzy szukają czegoś z Twojej branży.

Duże pole do popisu dają obecnie blogi i kanały społecznościowe. Publikując tam atrakcyjne treści np. wydarzenia z życia firmy, branżowe ciekawostki itp. Przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów, wzbudzisz ich zaufanie jako ekspert w danej dziedzinie i dasz im szansę na rozpropagowanie Twoich treści, a więc Twojej strony / marki / usługi. Takie udostępnianie sobie ciekawego contentu nosi nazwę marketingu wirusowego, który zaliczany jest obecnie do najlepszej formy reklamy długofalowej.

Jeśli nie czujesz się na siłach by inwestować w pozycjonowanie, AdWords, blogi, kanały społecznościowe czy marketing wirusowy – skorzystaj z marketingu szeptanego. Na rynku reklamowym jest wiele firm, które oferują takie usługi. Zasada jest prosta – zlecasz firmie promocję strony / marki / usługi w sieci, a wyspecjalizowani ludzie to robią. Odwiedzają blogi, artykuły, fora branżowe i w delikatny sposób promują Ciebie. To bardzo subtelna forma reklamy aczkolwiek okazuje się, że bardzo skuteczna, bo wielu ludzi woli skorzystać z poleconej usługi niż z usługi reklamowanej w tradycyjny sposób.

Do reklamowania swojej firmy możesz wykorzystać również ogłoszenia reklamowe, reklamę graficzną tzw. display, programy partnerskie. Jeśli zdywersyfikujesz działania i mądrze wykorzystasz każdą z form reklamy, szybko wypromujesz swoją firmę i pozyskasz nowych klientów.

Klienci