News

04

Ile kosztuje sklep internetowy?

25/05/2015

Konkurencja wśród sklepów stacjonarnych jest coraz większa. Zresztą mało kto dziś korzysta z tego typu biznesu. Ludzie cenią sobie zarówno swój czas jak i pieniądze, dlatego coraz chętniej robią zakupy w sieci. Analitycy branży wskazują, że przyrost sklepów internetowych w Polsce wynosi ok. 20% w ciągu roku. W 2013 roku było ich na naszym rynku ok. 10 tys. Dziś jest ich dużo więcej i liczba ta ciągle rośnie.

Posiadanie sklepu w sieci to dobra alternatywa dla sklepu stacjonarnego lub po prostu jego uzupełnienie. Dzięki sklepom internetowym znikają ograniczenie związane z terytorium – firma otwiera się nie tylko na poza lokalne rynki krajowe, ale również na rynki międzynarodowe. Okazuje się, że korzyść w postaci zaoszczędzony pieniędzy dotyczy zarówno właściciela sklepu, jak i kupujących. Właściciela – bo nie musi ponosić kosztów związanych z dzierżawą lokalu czy magazynowaniem, i klientów – bo mniejsze koszty właściciela to niższe ceny w samym sklepie. Dla obu stron to także oszczędność czasu – klient nie musi wychodzić z domu, wyszukiwać produktów, a właściciel przy dobrej organizacji pracy może poświęcić na prowadzenie sklepu online kilka godzin dziennie i w między czasie wykonywać inne zadania. Sklep online to niewątpliwe korzyść – pracuje on bowiem 24h przez 365 dni w roku. Nie ma weekendów, dni świątecznych itp. To z pewnością zwielokrotni zyski każdego biznesu.

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego? Z tym bywa różnie, jednakże pamiętać trzeba, że koszt ten ponoszony jest tylko raz. Późniejsze modyfikacje – dodawanie lub usuwanie produktów, zmiana cen, promocje, rabaty – wszystko to można zrobić we własnym zakresie. Stworzenie sklepu nie jest proste i najlepiej jest zlecić to profesjonalnej firmie.

Jeśli kiedykolwiek miałeś do czynienia z systemem CMS – do zarządzania treścią, to sklep internetowy nie będzie niczym nowym. W rzeczywistości e-sklepy od strony technicznej są dużymi CMS-ami, które pozwalają na zarządzanie contentem na stronie. Większość sklepów opartych jest na gotowych systemach, które dostosowywane są do potrzeb konkretnego klienta. Najpopularniejsze to WooCommerce, Prestashop, Magento, ZenCart i osCommerce. Dodawane są kolejne moduły, opcje i możliwości – wszystko po to by komfort ze sklepu online odczuwał zarówno jego właściciel jak i późniejszy klient. Czas potrzebny na stworzenie sklepu zależny jest od ilości modułów, ale można przyjąć, że w przypadku mniej skomplikowanego sklepu będzie to ok. 2 miesięcy. Koszt całkowity również zależny jest od nakładu czasu i pracy, który będzie potrzebny na wykonanie założonego projektu. Najtańszy sklep kosztował będzie ok. 2-3 tyś., ale kwota ta może sięgać nawet 15 tyś zł. Dodatkowe opłaty związane z e-sklepem mogą dotyczyć hostingu oraz domeny, jednakże jeśli posiadamy firmową stronę www, to sklep może działać na tym samym hostingu i domenie.

By sklep przynosił dochody, warto jest w pierwszym okresie działalności zainwestować dodatkowe środki w reklamę – pozycjonowanie, AdWords itp. Dobrze prowadzone kampanie reklamowe oraz rzetelna obsługa sklepu w ciągu kilku miesięcy przyniosą oczekiwane dochody.

Klienci