News

02

Co to jest remarketing?

25/06/2015

Prowadzisz stronę www? Chciałbyś by każdy wchodzący na nią użytkownik wykonywał akcję zgodną z Twoim oczekiwaniem, np. dokonał zakupu w Twoim sklepie? Niestety tak nie jest, a statystyki nie kłamią. Jedynie 2% odwiedzających daną stronę wykonuje pożądaną akcję, czyli konwertują się.

Niska konwersja to zmora wielu stron. Właściciele stron chcą by klienci rejestrowali się, dokonywali transakcji, zapisywali się na newsletter, ale jak ich do tego przekonać skoro opuszczają stronę tak szybko. Tylko umiejętne postępowanie z potencjalnym konwertowalnym użytkownikiem sprawi, że konwersja faktycznie dojdzie do skutku. I tutaj pojawia się remarketing.

Remarketing pozwala na dotarcie do osób, które w jakiś sposób zainteresowały się już naszą stroną. Targetowanie użytkowników w ramach remarketingu daje ogromne możliwości. Reklamę naszej strony możemy wyświetlić np. tym użytkownikom, którzy chociaż raz byli już na naszej stronie albo tym, którzy dokonali zakupu. Targetowanie daje nieograniczone możliwości w precyzowaniu użytkowników – mogą one dotyczyć czasu, miejsca, wykonanej na stronie akcji. Czym więc najogólniej jest remarketing? Są to działa zmierzające do pokazania naszej oferty wybranej grupie użytkowników, którzy wcześniej okazali już zainteresowanie naszą ofertą, ale z niej nie skorzystali.

Początków remarketingu doszukiwać należy się chyba w newsletterach. Kilka lat temu newslettery pozwalały docierać do użytkowników, którzy zapisali się do nich podając swojego maila.

Była to wówczas stosunkowo dobra forma kontaktu z osobami zainteresowanymi naszą ofertą, jednak obecnie, w dobie wszędobylskiego spamu, odchodzi ona do lamusa.

Dziś najpopularniejszymi platformami remarketingowymi są Google AdWords (umożliwiający wyświetlanie reklam w sieci powiązanej Google AdSense) oraz Facebook Ad Exchange.

Jak działa remarketing od strony technicznej? To bardzo proste. Wszystko opiera się na tzw. ciasteczkach . Osoba, która odwiedza stronę z zainstalowanym kodem remarketingowym, otrzymuje w chwili wejścia plik w przeglądarce – właśnie ciasteczko. Ciasteczko "oznacza" przeglądarkę i nawet, gdy użytkownik wychodzi z naszej strony i odwiedza inny serwis, to istnieje możliwość wyświetlenia mu naszej reklamy, właśnie na podstawie ciasteczka.

Dzięki dobrze skonstruowanym kampaniom remarketingowym, możemy co jakiś czas "przypomnieć" się użytkownikom, pokazać mu najnowsze promocje, podsunąć produkty, które być może go zainteresują itp. Czy takie kampanie są opłacalne? Okazuje się, że tak. Skuteczność reklam w ramach remarketingu jest dużo wyższa niż tych tradycyjnych. Co prawda stworzenie dobrej kampanii remarketingowej wymaga czasu, jednak warto postawić na taką formę promocji.

Klienci